PRACA: Referent

Izba Administracji Skarbowej w Warszawie
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Referent
Miejsce pracy: Przysucha
Ogłoszenie o naborze Nr 154278

Warunki pracy

Stanowisko pracy spełnia wymogi zatrudnienia pracownika administracyjno-biurowego. Dojście do budynku jest przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku jest winda. Brak toalety dostosowanej dla osób z niepełnosprawnościami. Przed budynkiem jest miejsce parkingowe dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.

Zakres zadań

  • Zarządza ryzykiem zewnętrznym, w tym identyfikuje obszary zagrożeń mogących mieć wpływ na prawidłowość wypełniania obowiązków podatkowych w celu ich zminimalizowania.
  • Typuje podmioty do czynności sprawdzających, kontroli podatkowej i postępowań podatkowych oraz sporządza plany kontroli w celu sprawdzenia prawidłowości wywiązywania się podatników z obowiązków podatkowych oraz prawidłowej i efektywnej organizacji pracy.
  • Dokonuje czynności sprawdzających w celu weryfikacji prawidłowości dokonanych rozliczeń oraz bada zasadność zwrotu podatków i wydaje postanowienia w sprawach przedłużenia terminu zwrotu podatku w celu zapewnienia prawidłowego rozliczenia obowiązków podatkowych oraz realizacji przepisów prawa procesowego.
  • Przekazuje wnioski o dokonanie zwrotu podatku od wartości dodanej do właściwych państw członkowskich oraz realizuje zadania związane z transakcjami wewnątrzwspólnotowymi w celu wymiany informacji z państwami Unii Europejskiej w zakresie prawidłowości wypełniania obowiązków podatkowych.
  • Prowadzi ewidencję podatników i płatników oraz przyjmuje i weryfikuje dokumenty wyboru form opodatkowania podatników podatku dochodowego w celu zapewnienia kompletności i aktualności bazy danych w tym zakresie.
  • Prowadzi analizę ryzyka podmiotów rejestrujących się w celu weryfikacji danych rejestracyjnych oraz monitorowania prawidłowości wypełniania obowiązków podatkowych.
  • Prowadzi postępowania w celu odmowy nadania NIP, uchylenia NIP z urzędu oraz unieważnienia NIP.
  • Ewidencjonuje dane w Centralnym Rejestrze Podmiotów – Krajowej Ewidencji Podatników (CRP KEP) oraz weryfikuje i rejestruje w systemie e-Deklaracje pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanych za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz zawiadomienia o ich odwołaniu w celu zapewnienia kompletności i aktualności bazy danych w tym zakresie.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
  • Znajomość Ustawy Ordynacja Podatkowa
  • Skrupulatność, dociekliwość i wnikliwość
  • Odporność na stres
  • Komunikatywność
  • Znajomość obsługi komputera
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe